Tid til tænketank  

Anders Ladegaard på Afveje

 

AFVEJE

Afveje er Vejlederforums blog - om vejledning, uddannelse og beskæftigelse. Her tager gæstebloggere og til tider Vejlederforums redaktører bladet fra munden og kommenterer og reflekterer over store og små aktuelle begivenheder på vejlednings-, uddannelses- og beskæftigelsesområdet. Skarpe tunger lufter holdninger, der vil noget!

 

Er du ikke tilmeldt VejlederForum? Få et gratis prøveabonnement

12-04-2017
author:
Rie Thomsen, Rita Buhl og Randi Skovhus
Image:
rie_blog
Short text:
Den 28. februar 2017 præsenterede ekspertgruppen om bedre veje til en ungdomsuddannelse sine anbefalinger til regeringen. En af anbefalingerne er, at UU nedlægges. Indsigt i vejlederprofessionen er bekymrende lidt til stede. 
28-02-2017
author:
Helle Hygum Espersen
Image:
Helle Hygum 200x200
Short text:
I takt med at kommunernes fokus på samskabelse tager til i styrke, er der brug for, at vi bliver skarpere på, hvad vi mener, når vi udfolder det – og siger det. 
05-01-2017
author:
Peter Plant
Image:
PeterPlant200
Short text:
Nu kan læreren ikke blive socialrådgiver, sygeplejersken ikke blive læge – og ingeniøren ikke skifte kurs for at blive biolog. Nu handler det om at begrænse mulighederne, ikke om at støtte folk i at udnytte deres potentialer. Det er dumt.
 
01-12-2016
author:
Iben Thagaard
Image:
Iben T_200x200
Short text:
Hvor ville det være befriende, hvis vores nye beskæftigelsesminister vil give os lidt mindre af det samme. Og lidt mere af det bedre. 
07-09-2016
author:
Thomas Klostergaard Andersen
Image:
Thomas K Andersen_200X200
Short text:
Vejledning kræver tilstedeværelse, mener Thomas Klostergaard Andersen, der er studerende på masteruddannelsen i vejledning og lektor på UCC. Men spørgsmålet er, om den tilstedeværelse flugter med den stigende evidensorientering på uddannelsesområdet? 
Forrige Side 2 af 9 Næste
SkillsDenmark
Simac
Sputnik STU
Ungdomshøjskoler
Schultz  Annexstræde 5  2500 Valby  T: 4848 5505  E: kundeservice@schultz.dk

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.