Tid til tænketank  

Anders Ladegaard på Afveje

 

Facebook Facebook
Titel:
Uddannelsesparathed - et ateoretisk og politisk genereret begreb
VF12 Printartikel:
FB
Kort tekst:
Af Vibekemaj Høeg Andersen

Uddannelsesparathed nævnes ikke mindre end 55 gange i den seneste bekendtgørelse, men problemet er, at begrebet hverken er teoretisk eller empirisk funderet.

Artikel
Person:
Fotoreportage:
Lang tekst:
De kompetencer, der opstilles i bekendtgørelsen – motivation for uddannelse, lyst til læring, selvstændighed, ansvarlighed, mødestabilitet, valgparathed ift. at vælge ungdomsuddannelse, samarbejdsevne, respekt og tolerance – har meget fokus på det enkelte individ, men i virkeligheden er det i læringsmiljøet og i fællesskabet på skolen, at man skal tage fat.

Læs artiklen Uddannelsesparathed – et ateoretisk og politisk generet begreb
Tidsskriftsnr.:
Publiceringsdato:
23-04-2015

Ophavsret


© Schultz Information

Se ophavsret og ansvar

Kommentarer
kommentarvisning:
Kommenter link:
Om forfatteren:
Faktatitel:
Fakta:
Artikeltitel:
Relaterede artikler:
Nyhedtitel:
Nyhedslinks:
Litteraturtitel:
Litteraturlink:
Linktitel:
Ungdomshøjskoler
Simac
SkillsDenmark
Sputnik STU
Schultz  Annexstræde 5  2500 Valby  T: 4848 5505  E: kundeservice@schultz.dk

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.